piątek, 9 listopada 2012

mydło do włosów............

Trochę ostatnio zaniedbało mi się bloga, ale już jestem...
W czasie, kiedy nie było wpisów na blogu udało mi się zrobić trochę mydła :)
Już leżakuje mydło trój-ziołowe do włosów, kozie mleko z miodem, mleczne z płatkami owsianymi i węglowe.
Na uwagę zasługuje już nie długo gotowe mydło do mycia włosów i golenia. Jest to mydełko naturalne, ręcznie robione oczywiście  ekstraktem z pokrzywy, skrzypu polnego i chmielu z dodatkiem oleju rycynowego. Wspaniale się pieni a dzięki dodatkowi olejku cedrowego, rozmarynowego i z drzewa herbacianego ma właściwości antybakteryjne, antywirusowi i przecowgrzybicze, oraz delikatny ziołowo-drzewny zapach odpowiedni zarówno dla mężczyzn jak i kobiet.

Zanim jednak zdecydujecie się na mycie włosów moim mydłem naturalnym, kilka słów na temat techniki mycia włosów. Niby nic takiego, a jednak....
Włosy zwilżamy wodą, pocieramy mydłem aż do utworzenia piany, a następnie pianą myjemy całe włosy.
Cóż, nic trudnego. Jednak ważne jest ostatnie płukanie, do którego należy użyć zakwaszonej wody. Powinna być to letnia, lub chłodna woda w proporcji: na litr wody dwie łyżki stołowe octu jabłkowego lub cytrynowego. Jeżeli nie chcemy włosów płukać zakwaszoną wodą to koniecznie musimy użyć odżywki ze spłukiwaniem, na dłuższą metę jednak konieczna jest "kwaśna" płukanka.
Mam nadzieję, że moje mydło naturalne do włosów i golenia (oczywiście do mycia ciała również) będzie waszym numerem jeden!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz